Dersin Adı | İleri Moda Çizimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 315 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders hem tarihsel hem de çağdaş bir bakış açısıyla moda illüstrasyonunu tanıtmaktadır. Öğrencilerin daha profesyonel sunumlar gerçekleştirmek için kullanacakları gelişmiş sanat malzemeleri ile moda illüstrasyonuna yönelik çeşitli çizim, renklendirme ve karışık teknik yöntemlerini tanıtarak mevcut çizim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders daha profesyonel bir moda illüstrasyonu standardı geliştirmek için mevcut beceriler üzerine inşa edilecektir. Moda illüstrasyonu tarihine giriş, öğrencilerin çeşitli stilleri analiz etmesine, çeşitli teknikleri ve görsel araçları anlamasına ve farklı illüstratörleri tanımasına yardımcı olacaktır. Ders kapsamında renklendirme, kolaj, fotoğraf ve bilgisayar destekli tasarımı içeren çeşitli tekniklerin ve araçların keşfedileceği bir çizim deneyimine odaklanılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş / Moda İllüstrasyonunun Kısa Tarihi / Hazırlık Çalışması | Blackman, C., “100 Years of Fashion Illustration”, Laurnce King, London, (2007) pp8-11/ pp70-73 Mackrell, A., “An Illustrated History of Fashion: 500 years of fashion illustration”, Batsford, London, (1997) |
2 | Tarihsel Teknikler | |
3 | Lineer Teknikler | |
4 | Mürekkep Teknikleri | |
5 | Yeşil Moda Haftası | |
6 | Kağıt Kesim Tekniği ile Oluşturulan Illustrasyonlar | Strathmore Artist Papers (2016) “PAPER CUTTING: Introduction to Paper Cutting with Grace Hart - Part 1” Youtube. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=sl2WcHgoXE0 |
7 | Marker Teknikleri | |
8 | Reklamcılık / Grafik Tasarım/ Ambalaj | |
9 | Moda İllüstrasyonu | |
10 | Dönem Projesi - Konu Belirleme, Senaryo, Oran, Poz ve Duruş Oluşturma | Reigelman, N., “9 Heads : a guide to fashion drawing”, Prentice Hall, (2001) |
11 | Dönem Projesi - İllüstrasyon Hazırlama | |
12 | Dönem Projesi – Teknik Belirleme ve Renk Skalası | |
13 | Dönem Projesi – Resmetme | |
14 | Dönem Projesi – Resmetme | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abling, B., “Fashion Sketchbook”, Fairchild Publications, New York (2007) ISBN-13: 978-1563674471 Blackman, C., “100 Years of Fashion Illustration”, Laurnce King, London, (2007) ISBN-13: 978-1856694629 Dawber, M., “New Fashion Illustration”, Page One Publishing, Barcelona, (2005) ISBN-13: 978-9812452313 Dawber, M., “The Big Book of Fashion Illustration”, Batsford, London, (2007) ISBN-13: 978-0713490459 Mackrell, A., “An Illustrated History of Fashion: 500 years of fashion illustration”, Batsford, London, (1997) ISBN-13: 978-0896762169 Maite L., “Essential Fashion Illustration”, Page One Publishing Private Limited, (2005) ISBN-13: 978-1592532537 Reigelman, N., “9 Heads : a guide to fashion drawing”, Prentice Hall, (2001) ISBN-13: 978-0132238441 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford, London, (2008) ISBN-13: 978-0713490589 Watanabe, N., “Contemporary Fashion Illustration Techniques”, Rockport Pub., Beverly, MA, (2009) ISBN-13: 978-1592535569 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | |||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest